Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2011

ΑΝΤΕ ΜΙΚΡΕ ΜΟΥ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΕ ΝΑ ΓΛΥΨΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΚΟΚΚΑΛΑΚΙ ΚΙ ΑΣΕ ΤΑ ΚΑΜΕΝΑ ΜΙΝΙ ΝΑ ΜΙΛΑΝΕ

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ "ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΩΝ" ΑΚΥΡΩΣΕΩΝ PARKING ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Όταν ήσουν μωρό κι ο μπαμπάς σου έφερνε τον θεό του μπάσκετ στην Ελλάδα, κάπου στο parking του Πολυτεχνείου καιγόταν ένα mini. Από κάποια γραφεία στον έκτο όροφο, άλλοι μεταφέρθηκαν πρόσφατα στο έκτο χλμ προς τα θερμά πεδία, άλλοι ως "πεταλούδες" πηγαινοέρχονται κατά καιρούς στο Νότο και τούμπαλιν με λάμψη Σταύρου, Μιμής -όχι της χήρας, της άλλης- και οπαδών λιτού χωρίου με τραμ και καραβάκια κι άλλοι παντάξιοι με τζιτζί κάπου τριγύρω στα όρια της "πίτας" της νόησης και του Αη Γιάννη. Εκεί κατοικοεδρεύεις κι εσύ τώρα τελευταία, μωρό μου πολύξερο εντεταλμένο.
Στις αξιολογήσεις του ποια θέση parking θα ακυρώσετε στο κέντρο του μικρού μας χωρίου, δέξου κι από εμένα -που προφανώς ενοχλούμαι από τον οπτικό θόρυβο, τα νανοσωματίδια και τη βρώμα του Θερμαϊκού, της Μητροπόλεως και του Πατριαρχείου- τη διπλή μου μούντζα για τα όνειρα θερινής νυκτός που κάνετε!
Θα σε δω, μικρό μου, κάπου σ΄ένα βαγόνι στο ολοκληρωμένο μετρό Θεσσαλονίκης του αγίου ποτέ, στο τέλειο δίκτυο ποδηλατοδρόμων, στην αόρατη ζώνη καινοτομίας, στους νέους χώρους της μετεγκατεστημένης διεθνούς έκθεσης, στην ολοκληρωμένη εξωτερική περιφερειακή, στην τελειωμένη 6η προβλήτα και στον νέο 10-28, όταν μεγαλώσεις και θα σου έχει γίνει κι εσένα μεγαλύτερη η διάμετρος στο π σου για να ταΐσεις τα τέκνα σου.
Άντε βρε, καλά aftermath και καλά logistics με λύσεις άπειρων χτενισμένων κόμπων στο μποτιλιάρισμα! Καλές κληρώσεις στον ΟΕΕ! Να πάρετε κεριά, πολύ "λάδι" και φακούς μαζί σας τις νύχτες στις καραθεσάρες σας, ζέχνουν και γλυστράνε πολύ τα σκατά τώρα τελευταία στα πεζοδρόμια του κέντρου απ΄ όποιον όροφο κι αν το αισθανθείς.
Όσο για τους πολύτιμους φελλούς, αυτοί εξακολουθούν φυσικά να επιπλέουν μόνιμα στο γνωστό οπτικό επίπεδο του γαλαζοπράσινου κόλπου μας και να μας χαρίζουν γνήσιο και άφθονο...
ΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ

σκατουλί θέαμα με νοικιασμένες πιπεράτες μυρωδιές και με άπειρα αη σιχτίρια στον χορό των μαύρων ιθαγενών με τις μάσκες.
Πίσσα και πούπουλα σάς στέλνω ξανά και ξανά, γαμώ τους θεσμούς σας, το δίκτυο και το χώρο μου μέσα, γαμώ!



(σ.σ.: Ο αποστολέας μας έστειλε και την αφορμή)
Η ΑΦΟΡΜΗ:
Επανέλεγχος για τα δωρεάν πάρκιγκ (Πηγή: Εφημερίδα Θεσσαλονίκη, 21-02-2011)
Σε δραστική μείωση των ειδικών θέσεων δωρεάν στάθμευσης που κατά καιρούς έχουν παραχωρηθεί σε δημότες και φορείς (προξενεία, τράπεζες, ναοί, κόμματα κ.λπ.) στο κέντρο της πόλης σκοπεύει να προχωρήσει η δημοτική αρχή.

Του Νίκου Ηλιάδη

Στο πλαίσιο αυτό η αρμόδια διεύθυνση Κυκλοφορίας θα επανεξετάσει όλες τις σχετικές άδειες, για να διαπιστώσει ποιες από αυτές ανταποκρίνονται σε πραγματικές ανάγκες και ποιες εκδόθηκαν καταχρηστικά. Παράλληλα σχεδιάζεται σαφάρι ελέγχων για την εξάλειψη του φαινομένου της αυθαίρετης κατάληψης χώρων στάθμευσης από πολίτες, ιδιωτικά πάρκιγκ και κυρίως καταστηματάρχες, οι οποίοι τοποθετώντας ειδικές κατασκευές και κώνους μπροστά από τα μαγαζιά τους έχουν εξασφαλίσει ισοβίως δωρεάν αποκλειστικό χώρο στάθμευσης. Στόχος του επανελέγχου είναι η εξοικονόμηση μερικών εκατοντάδων θέσεων, οι οποίες θα αποδοθούν προς χρήση στους πολίτες.
Σύμφωνα με τον εντεταλμένο σύμβουλο για θέματα Κυκλοφορίας Γιώργο Δημαρέλο οι ειδικές άδειες δωρεάν στάθμευσης τις οποίες έχει χορηγήσει η προηγούμενη δημοτική αρχή ανέρχονται σε 745. «Πολλές εξ αυτών ανταποκρίνονται σε πραγματικές ανάγκες. Ωστόσο υπάρχουν εκατοντάδες οι οποίες χορηγήθηκαν καταχρηστικά και αυτές θα τις ακυρώσουμε», δηλώνει ο κ. Δημαρέλος. Για το θέμα έχει συγκροτηθεί ειδική επιτροπή, η οποία συνεδριάζει εκ νέου σήμερα, για να καταλήξει στις τελικές προτάσεις. Αυτές μέσα στο επόμενο δεκαήμερο θα έλθουν προς συζήτηση στην επιτροπή Ποιότητας Ζωής και εν συνεχεία στο δημοτικό συμβούλιο για τελική έγκριση.

Τι θα αλλάξει
Σύμφωνα με τις έως τώρα προτάσεις οι κυριότερες αλλαγές θα αφορούν:
- 159 θέσεις που έχουν παραχωρηθεί σε κόμματα (13), ΜΜΕ (42), διάφορες υπηρεσίες (ΔΕΗ, ΕΥΑΘ, ΟΤΕ, κ.λπ., σύνολο 75) και φορείς (μουσεία, επιμελητήρια, κ.λπ., σύνολο 29). Όλες αυτές οι άδειες στάθμευσης θα καταργηθούν.
- 384 θέσεις για ΑμΕΑ. Αυτές θα παραμείνουν, αλλά θα ασκηθεί αυστηρότερος έλεγχος, για να διαπιστωθεί εάν σε αυτές σταθμεύουν τα αυτοκίνητα των δικαιούχων.
- 49 θέσεις για προξενεία και ξένες αντιπροσωπείες. Η ανάκληση ή ο περιορισμός τους είναι δύσκολος. Η δημοτική αρχή σκοπεύει πάντως να απευθύνει έκκληση στους χρήστες αυτών των θέσεων να χρησιμοποιούν ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης.
- 62 θέσεις που έχουν χορηγηθεί σε ναούς, κλινικές, τράπεζες, εκπαιδευτήρια, κ.λπ. Γι’ αυτές θα υπάρξει δραστική μείωση, αφού έχει διαπιστωθεί ότι κάποιες χορηγήθηκαν καταχρηστικά, ενώ σε άλλες παρκάρουν άσχετα οχήματα. Παραδείγματος χάριν πολλές από τις θέσεις που έχουν δοθεί σε τράπεζες για τη στάθμευση οχημάτων χρηματαποστολών διαπιστώθηκε ότι χρησιμοποιούνται από τα στελέχη των τραπεζών, για να σταθμεύουν τα δικά τους οχήματα.
Σύμφωνα με μία πρώτη εκτίμηση των αρμοδίων από τον περιορισμό των ειδικών αδειών δωρεάν στάθμευσης μπορούν να εξοικονομηθούν περί τις 250 με 300 θέσεις, όλες στο λεγόμενο ιστορικό κέντρο.

Παράνομη κατάληψη
Πολύ περισσότερες θέσεις στάθμευσης εκτιμάται ότι θα εξοικονομηθούν, εάν η δημοτική αστυνομία κατορθώσει να ελέγξει τις προκλητικά παράνομες καταλήψεις οδοστρώματος από διάφορους ιδιώτες. Οι κυριότερες παραβάσεις γίνονται:
- Από ιδιοκτήτες χώρων στάθμευσης, οι οποίοι «απλώνουν» τα αυτοκίνητα των πελατών τους και εκτός των στεγασμένων πάρκιγκ καταλαμβάνοντας δεκάδες θέσεις σε γειτονικούς στην επιχείρησή τους δρόμους.
- Από καταστηματάρχες οι οποίοι χρησιμοποιούν διάφορες κατασκευές ή κώνους ιδιοποιούμενοι το χώρο που βρίσκεται μπροστά από το κατάστημά τους.
- Από ιδιοκτήτες καταστημάτων ψυχαγωγίας οι οποίοι «προφυλάσσουν» το χώρο μπροστά από τα μαγαζιά τους, για να μην ενοχλούνται οι πελάτες. Η μέθοδος η οποία εφαρμόζεται τελευταία είναι η μόνιμη τοποθέτηση μπροστά σε αυτά τα καταστήματα χαλασμένων δικύκλων, τα οποία αγοράζουν έναντι 50 ευρώ το ένα.
- Από ιδιοκτήτες επιχειρήσεων πώλησης ή ενοικίασης αυτοκινήτων, οι οποίοι εκθέτουν ή παρκάρουν τα οχήματα κατά μήκος κεντρικών δρόμων της πόλης (π.χ. οδός Αγγελάκη, Γ. Παπανδρέου κ.ά.).
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της διεύθυνσης Κυκλοφορίας με την πάταξη του φαινομένου της παράνομης στάθμευσης μπορούν να εξοικονομηθούν τουλάχιστον άλλες 300 θέσεις.
Τέλος στους σχεδιασμούς της δημοτικής αρχής είναι η απομάκρυνση των εγκαταλειμμένων οχημάτων, ο ακριβής αριθμός των οποίων δεν έχει προσδιοριστεί.

Καμπανάκι για αυθαίρετα και τραπεζοκαθίσματα
Επιστολή με την οποία θα καλούνται να απομακρύνουν εντός δέκα ημερών τις αυθαίρετες κατασκευές από τα μαγαζιά τους θα λάβουν εντός της εβδομάδας οι ιδιοκτήτες καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος. Είναι το πρώτο βήμα της αρμόδιας αντιδημαρχίας Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων του δήμου Θεσσαλονίκης για την αποκατάσταση της τάξης όσον αφορά την κατάληψη των πεζοδρομίων από τις παράνομες κατασκευές και τα τραπεζοκαθίσματα.
Όπως εξήγησε στη «Θ» ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Ανδρέας Κουράκης, «διά της επιστολής θα γίνονται συστάσεις στους καταστηματάρχες να συμμορφωθούν και θα τονίζεται πως σε διαφορετική περίπτωση ο δήμος θα προχωρήσει σε όλες τις ενδεδειγμένες ενέργειες». Αυτές σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο θα είναι η επιβολή προστίμων για την ανέγερση και τη διατήρηση της παράνομης κατασκευής, ακόμη και η σφράγιση του καταστήματος. Η δημοτική αρχή εμφανίζεται επίσης αποφασισμένη σε κάποιες περιοχές να προχωρήσει ακόμη και στην κατεδάφιση αυτών των κατασκευών. Το μεγαλύτερο πρόβλημα έχει εντοπιστεί στην οδό Μαρίας Κάλλας, στις πλατείες Αριστοτέλους, Άθωνος κ.ά.
Παράλληλα θα αρχίσει επιχείρηση για τη δραστική μείωση του φαινομένου της παράνομης εξάπλωσης των τραπεζοκαθισμάτων. Σύμφωνα με τον κ. Κουράκη εντός των ημερών θα υπάρξει διαβούλευση με τους επαγγελματίες του κέντρου (Ικτίνου, Ζεύξιδος, Αριστοτέλους, Άθωνος, Ναυαρίνου, Βλάλη κ.ά.), για να συμφωνηθεί ένα σχέδιο για την ανάπτυξη των τραπεζοκαθισμάτων. «Σε κάθε κατάστημα θα υπάρχει ειδική διαγράμμιση, η οποία θα καθορίζει τα όρια χρήσης του υπαίθριου χώρου, ώστε να είναι αποτελεσματικότερος ο έλεγχος», τονίζει ο κ. Κουράκης. Αντικείμενο της διαβούλευσης με τους επαγγελματίες θα αποτελέσει και η χρήση κοινών καλαίσθητων διαχωριστικών, ώστε να υπάρχει ενιαία αισθητική κατά περιοχή.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα